להורדת הכלי לחצו על אייקון הקובץ (או על התמונה)
![]()
|
אז איך זה עובד?
1. מורידים ומדפיסים את המשחק, וממלאים עם הילד.
לילדים שעדיין לא קוראים מקריאים את שמות הירקות,
ונותנים להם לסמן בעצמם (חשוב מאוד:-)) מה איכס X ומה יאממי V...
2. במקום המתאים כותבים את כל הירקות שהם איכס, ובצד השני את כל הירקות שהם יאממי.
ואז עוברים עם הילד על רשימת האיכס ושואלים את שאלת מיליון הדולר:
רגע, טעמת בכלל ברוקולי???
מניסיון.... 90% מהשמות ברשימת האיכס הם ירקות שמעולם לא נטעמו.
וזו הזדמנות מעולה לדבר על זה עם הילד...
לשאול אותו למה הוא חושב שכרובית זה איכס (בגלל הצבע? הריח? סתם?!)
לשאול אותו אם הוא זוכר שניסה לטעום פעם משהו שחשב שהוא מגעיל והתברר לו
שהוא ממש אבל ממש טעים.
שתפו גם אתם, במשהו ששנאתם כילדים והיום אתם ממש אוהבים.
(תנו לי לנחש..... חצילים?!)
דרך השיחה הזו תוכלו ליצור אמון אצל הילד שלכם, סקרנות ועניין,
והיא מאוד חשובה לפני שעוברים לשלב הבא.
3. השלב הבא הוא שלב הטעימות.
הילד מחליט את מי מהירקות הוא מחליט לנסות להעביר מרשימת האיכס לרשימת היאמממי.
ואת זה עושים כמובן... בטעימה!
ממליצה להשתמש כאן בשפה של אומץ, העזה, הרפתקה.
(שאלו את הילד שלכם - איזה ירק אתה מרגיש שיש לך אומץ לטעום?)
בתור מישהי שטעמה עגבניה לראשונה בגיל 27, חייבת להודות שזה באמת דרש תעצומות
נפש רציניות.... (וחוצמזה זו היתה תחילתה של ידידות נפלאה :-)).
4. אפשר להחליט איך חוגגים אחרי שהעברנו 3 ירקות מרשימת האיכס לרשימת היאממי...
אפשר לעשות משימה משפחתית שכל אחד מבני הבית מעביר ירק איכסי.
והכי חשוב - מתכננים מה מכינים ואיך טועמים,
כי יש המוווון המווווון אפשרויות, ואם טעמתי גזר חי וזה היה לי איכס
עדיין אני יכולה לטעום עוגת גזר, מיץ גזר, מרק גזר
ואפילו ארטיק גזר (בהמשך העמוד, צרפתי לכם סרטון ששווה לצפות בו עם הילדים).
לילדים שעדיין לא קוראים מקריאים את שמות הירקות,
ונותנים להם לסמן בעצמם (חשוב מאוד:-)) מה איכס X ומה יאממי V...
2. במקום המתאים כותבים את כל הירקות שהם איכס, ובצד השני את כל הירקות שהם יאממי.
ואז עוברים עם הילד על רשימת האיכס ושואלים את שאלת מיליון הדולר:
רגע, טעמת בכלל ברוקולי???
מניסיון.... 90% מהשמות ברשימת האיכס הם ירקות שמעולם לא נטעמו.
וזו הזדמנות מעולה לדבר על זה עם הילד...
לשאול אותו למה הוא חושב שכרובית זה איכס (בגלל הצבע? הריח? סתם?!)
לשאול אותו אם הוא זוכר שניסה לטעום פעם משהו שחשב שהוא מגעיל והתברר לו
שהוא ממש אבל ממש טעים.
שתפו גם אתם, במשהו ששנאתם כילדים והיום אתם ממש אוהבים.
(תנו לי לנחש..... חצילים?!)
דרך השיחה הזו תוכלו ליצור אמון אצל הילד שלכם, סקרנות ועניין,
והיא מאוד חשובה לפני שעוברים לשלב הבא.
3. השלב הבא הוא שלב הטעימות.
הילד מחליט את מי מהירקות הוא מחליט לנסות להעביר מרשימת האיכס לרשימת היאמממי.
ואת זה עושים כמובן... בטעימה!
ממליצה להשתמש כאן בשפה של אומץ, העזה, הרפתקה.
(שאלו את הילד שלכם - איזה ירק אתה מרגיש שיש לך אומץ לטעום?)
בתור מישהי שטעמה עגבניה לראשונה בגיל 27, חייבת להודות שזה באמת דרש תעצומות
נפש רציניות.... (וחוצמזה זו היתה תחילתה של ידידות נפלאה :-)).
4. אפשר להחליט איך חוגגים אחרי שהעברנו 3 ירקות מרשימת האיכס לרשימת היאממי...
אפשר לעשות משימה משפחתית שכל אחד מבני הבית מעביר ירק איכסי.
והכי חשוב - מתכננים מה מכינים ואיך טועמים,
כי יש המוווון המווווון אפשרויות, ואם טעמתי גזר חי וזה היה לי איכס
עדיין אני יכולה לטעום עוגת גזר, מיץ גזר, מרק גזר
ואפילו ארטיק גזר (בהמשך העמוד, צרפתי לכם סרטון ששווה לצפות בו עם הילדים).
חשוב לשים לב
הילד הוא המוביל והמחליט, הכלי נועד לייצר אצלו עניין ומסגרת לשינוי ולטעימה,
אבל אם "תלחצו יותר מדי" יש מצב שהילד פשוט יחזור לנקודת ההתחלה.
כדאי להסביר לילד מה יש בירק שהוא מתכנן לטעום ששווה להתאמץ בשבילו.
(מחזק את המערכת החיסונית, ברזל, משפר את החוזק של הגוף...)
לילדים שעדיין לא מוכנים לטעום, כדאי פשוט להגיד שהמשחק תלוי על המקרר
ובכל פעם שיתחשק להם ויהייה להם אומץ... נוכל להתחיל.
בהצלחה, בתיאבון
ומוזמנים לכתוב לי על האיכס והיאממי שלכם :-)
אבל אם "תלחצו יותר מדי" יש מצב שהילד פשוט יחזור לנקודת ההתחלה.
כדאי להסביר לילד מה יש בירק שהוא מתכנן לטעום ששווה להתאמץ בשבילו.
(מחזק את המערכת החיסונית, ברזל, משפר את החוזק של הגוף...)
לילדים שעדיין לא מוכנים לטעום, כדאי פשוט להגיד שהמשחק תלוי על המקרר
ובכל פעם שיתחשק להם ויהייה להם אומץ... נוכל להתחיל.
בהצלחה, בתיאבון
ומוזמנים לכתוב לי על האיכס והיאממי שלכם :-)